Viu la UdG

Humanitats i Ciències socials

Dolors Condom en el record.

Edita: Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent - Universitat de Girona

ISBN: 9788484584773

Aquest volum col·lectiu és un calidoscopi format per records i aportacions d’amics, col·legues i antics estudiants. Dolors Condom en el record reuneix un seguit de 44 exposicions entorn del llegat humà i acadèmic que ha deixat  la llatinista Dolors Condom.

Cuina de relacions.

Anàlisi de la concentració geogràfica de restaurants amb estrelles Michelin a Catalunya

Edita: Universitat de Barcelona - Universitat de Girona

ISBN: 9788484584780

Cuina de relacions ofereix al lector una visió d’aquest fenomen des d’una perspectiva diferent. S’hi expliquen dos dels factors fonamentals de l’èxit de la cuina catalana: les relacions entre els cuiners i la seva formació. L’anhel d’aprendre i millorar, en un clima de col·laboració i de respecte mutu, són els ingredients que garanteixen els bons resultats d’un sector pioner, reconegut i fort.

Col·leccionistes, antiquaris, falsificadors i museus.

Noves dades sobre el patrimoni artístic de Catalunya al segle X

Edita: Universitat de Girona. Servei de Publicacions

ISBN: 9788484584759

El col·leccionisme és un fenomen que neix en la seva forma moderna a partir del Renaixement italià i que perdura fins als nostres temps, on la figura i la imatge del col·leccionista és prou ben valorada socialment perquè és vista com la d’un impulsor i un mecenes del mercat artístic contemporani i, alhora, com una garantia per a la preservació patrimonial de les peces d’art antic. Avui dia s’arriba a considerar que el fet de tenir uns bons i actius col·leccionistes és un signe de civilitat i un clar indicador de la maduresa intel·lectual i patrimonial d’un país. Des del segle XIX a Catalunya s’han creat notables col·leccions privades i institucionals, com ara la de la Junta de Museus a Barcelona o les dels museus diocesans. La determinació i l’entusiasme de les persones que les van aplegar són un factor clau per a l’enriquiment i la definició dels nostres actuals museus. Rescatar la memòria biogràfica dels nostres col·leccionistes, i establir fins on sigui possible el contingut i l’itinerari formatiu de les seves col·leccions, és un repte intel·lectual com a investigadors i, a més a més, un gest de redreçament cultural.

XIII Jornades d'Arqueologia de les Comarques de Girona

Banyoles, 10 i 11 de juny 2016

Edita: Universitat de Girona

juny 2016

ISBN: 9788484584667

Recull de les ponències realitzades en el marc les Tretzenes Jornades celebrades a les modernes dependències del Museu Darder de Banyoles a on, equips d'arqueòlegs, han donat a conèixer algunes novetats i la feina desenvolupada a les comarques gironines en el camp de l'arqueologia i la paleontologia durant el bienni 2014 i 2015.