Llengües a la UdG

Recull de notícies

05/03/2014
Xinès Exprés: aprèn xinès a la UdG
tradicional portal xinès (foto: Ningsu Luo)

El Servei de Llengües Modernes incorpora la llengua xinesa a la seva oferta habitual de cursos.

Els mes de desembre, la UdG i la Fundació Institut Confuci de Barcelona van signar un conveni de col·laboració, que tenia com a objectiu col·laborar i preparar activitats culturals i docents en llengua xinesa, en l'àmbit d'influència de la Universitat. La signatura del conveni i la col·laboració que el Servei de Llengües Modernes (SLM) ja mantenia amb el Centre de Cultura Xinesa de Girona, ha afavorit la introducció de la llengua xinesa en l’oferta ordinària de cursos de l’SLM.

Com a primer pas d’aquesta col·laboració a tres bandes, l’SLM ofereix el Xinès Exprés, de 30 h, que es durà a terme entre els mesos de març i maig. Es tracta d’un curs de nivell inicial adreçat al públic en general sense cap coneixement previ de xinès, especialment per a les persones que volen estudiar, treballar o viatjar a la Xina per motius professionals o personals. Específicament, s'adreça als estudiants que han sol·licitat participar en el programa pilot de pràctiques a la Xina.

La matrícula al curs, fins al 16 de març, es pot fer a través del web. Més informació del curs al web del Servei de Llengües Modernes

D’altra banda, l’oferta de cursos de xinès continuarà el mes de juliol i el curs vinent. En el marc dels cursos d’estiu, el Servei de Llengües Modernes oferirà un curs de xinès inicial, de nivell A1. Com és habitual, a l’estiu s’oferiran també cursos de francès, alemany i anglès. Aquests cursos estan oberts a tothom, tot i que s’adrecen específicament als estudiants actuals de la UdG que han d’acreditar el nivell B2.1 en acabar els estudis. Aprofitem per recordar que la Generalitat de Catalunya ha aprovat el requisit de l’acreditació del nivell B2 d’una tercera llengua (un nivell més elevat del que es demana actualment als estudiants de la UdG) en finalitzar els estudis per als estudiants que es matriculin a partir del curs 2014-2015.