Portal de Docència

Arxiu de notícies

16/04/2013
Estudiants d’Art de la UdG col·laboren amb la Fundació Joan Miró i la Viquipèdia
imatge

Deu estudiants del grau en Història de l’Art participen en una “Viquimarató” convocada amb motiu dels trenta-cinc anys de l’Espai 13, de la Fundació Joan Miró.

Deu estudiants de l’assignatura Tradició i modernitat en l’art contemporani, que imparteix M. Lluïsa Faxedas, han participat en una experiència de documentació “més enllà del que són els treballs d’avaluació habituals”, explica la professora.

Han participat en la Viquimarató que organitzava l’Espai 13, de la Fundació Joan Miró. L’objectiu, en aquest cas, era documentar al web els artistes, els comissaris i els crítics que han tingut relació amb aquest espai d’art en els trenta-cinc anys d’existència que, tot just ara, ha assolit.

Els estudiants han dut a terme una intensa tasca de recollida d’informació, prèvia a l’edició de les entrades a la Viquipèdia. Faxedas assegura que els estudiants han treballat la documentació “contents i amb moltes ganes” i que el resultat –una trentena de noves entrades a l’enciclopèdia virtual, totes elles, relacionades amb l’espai d’art que acollia l’acte– és innovador i engrescador. El treball, a més, ha comptat per a l’avaluació de l’assignatura.

També, destaca la presència, com a coordinador de la Viquimarató, de l'estudiant d'enginyeria industrial i viquipedista Arnau Duran.

Consulteu les noves entrades a la Viquipèdia:

Artistes

Liza Lou; LoCurto/Outcault; Lorenzo Valverde; Luis Bisbe; Luc Deleu; Luigi Stoisa; Lluís Cortés; Lluís Doñate; Maïder Fortuné; Manuel Ludeña; Manuel Saiz; Marcus Coates; Maria Helguera; Marie Ponchelet; Mayte Vieta; Mariko Mori; Mario García Torres; Mariona Moncunill; Marta Sentís; Merche Hoyos Serra; Michel François; Michel Goday; Michel Gouéry

Crítics

Luis Casado; Luis Francisco Pérez; Margarita Rivière; María Palau; Marie-Claire Uberquoi; Mery Cuesta;

Comissaris

María José Corominas; Maria Josep Balsach; Marie-Thérèse Champesme;