Si el contenido no está traducido, puede usar la herramienta de traducción automática

Instituto de Ecología Acuática

05/02/2016
La UdG coordinadora d’un projecte europeu ERASMUS+ dedicat a la formació de qualitat de les universitats joves a la zona rural de Cambodja
Cambotja rural

La Universitat de Girona ha iniciat el projecte UNICAM, dedicat a la implementació de programes de màster, formació i educació de qualitat a les universitats joves de les zones rurals de Cambodja. UNICAM es centra en el desenvolupament d’un programa de màsters dedicats a l’agricultura sostenible ja que és l’eix central de l’economia cambotjana.

La UdG coordinadora d’un projecte europeu ERASMUS+ dedicat a la formació de qualitat de les universitats joves a la zona rural de Cambotja.
La Universitat de Girona ha iniciat el projecte UNICAM, dedicat a la implementació de programes de màster, formació i educació de qualitat a les universitats joves de les zones rurals de Cambotja. UNICAM es centra en el desenvolupament d’un programa de màsters dedicats a l’agricultura sostenible ja que és l’eix central de l’economia cambotjana.
La Dra. Helena Guasch, investigadora del GRECO de l'Institut d’Ecologia Aquàtica de la Universitat de Girona, coordina el projecte UNICAM treballant estretament amb tots els socis al llarg de tres anys. UNICAM compta amb la participació de quatre universitats cambotjanes que són la Universitat de Battambang (UBB), la Universitat de Svay Rieng (SRU), la Universitat de Meanchey (MCU) i la Universitat de Chea Sim of Kamchaymear (CSUK). A nivell europeu la UdG està acompanyada per la Université Paul Sabatier, Toulouse III (UPS – França), la Università degli Studi dell’Aquila (UNIVAQ – Itàlia) i la Ghent University (UGent – Bèlgica). A banda dels 8 socis del projecte, UNICAM també compta amb a col·laboració governamental de Ministeri d’educació, joventut i esport de Cambotja i el Région Midi-Pyrénées de França, la Nagao National Environment Foundation de Japó a nivell no governamental i la Universitat pública Ubon Rachathani (UBU) de Tailàndia.
Com a coordinadora, la UdG treballarà estretament amb tots els socis i es farà càrrec de les qüestions financeres, la organització d'esdeveniments, les xarxes socials, les comunicacions entre els socis del projecte UNICAM, així com també amb la Comissió Europea. La UdG contribuirà en la revisió i el desenvolupament de nous plans d'estudi a Cambodja aportant el seu assessorament i formació en cursos avançats. UdG també serà la seu dels estudiants cambodjans i el personal de UNICAM contribuint en la seva formació científica i acadèmica, donant suport acadèmic i en recerca així com també en els aspectes administratius relacionats amb la seva estada a la nostra universitat (visats, allotjament, etc.). Els membres de UNICAM de la UdG també participaran de manera activa en totes les mobilitats, reunions necessàries i en tots els aspectes requerits pel bon desenvolupament del projecte. La primera d’elles és la reunió inicial dels projectes ERASMUS+ que es celebrarà els pròxims 27 i 28 de gener a Brussel·les. Es recopilarà la informació necessària per el bon funcionament del projecte i es traslladarà a la resta de socis a la reunió inicial del projecte UNICAM que es celebrarà el proper mes de febrer a Battambang (Cambotja).
Properament la web del projecte UNICAM estarà activa i tothom qui vulgui la podrà consultar i veure el progrés del projecte.
Per què Cambotja? En els anys 70 Cambotja va veure completament destruït el seu sistema educatiu superior per qüestions polítiques ja que estava sotmesa a un règim. Els edificis i les instal·lacions educatives van ser destruïdes, i s'estima que el 75 % dels docents i el 96 % dels estudiants universitaris van ser assassinats. El 1980 es va iniciar la reconstrucció del sistema educatiu dins de Cambodja. Durant l'última dècada, el nombre total d'alumnes matriculats en institucions d'educació superior ha augmentat considerablement. No obstant això, la majoria de les universitats (principalment privades) estan ubicats a la capital, Phnom Penh , tot i que recentment d’altres s’han establert en zones rurals per tal d’acostar i proporcionar la formació necessària a les persones que viuen a les zones rurals.
Així doncs avui la tasca urgent de Cambotja és conrear noves generacions d'acadèmics altament educats i el projecte UNICAM serà una eina primordial que contribuirà a assolir aquest objectiu essencial.