Escola Politècnica Superior

Cerca de notícies

Recull de notícies

07/03/2012
Jornades tècniques: Aprenent de la volta catalana

Dies: 10, 11 i 12 de maig
Lloc: Sala d'Actes EPS
Activitat amb reconeixement de crèdits de lliure elecció per estudiants de l'EPS.
OBERT A TOTHOM AMB INSCRIPCIÓ PRÈVIA (mireu el programa)

El paper de les tècniques tradicionals sovint ha estat un punt de referència per a l’arquitectura contemporània. El fet que en aquests moments l’àmbit de l’edificació estigui en un procés de revisió i canvi – valorització i manteniment del patrimoni construït, aposta decidida per la sostenibilitat i la gestió responsable dels recursos, racionalització dels processos constructius, etc. -, representa una magnífica oportunitat per analitzar en profunditat quines són les raons que justifiquen la vigència i èxit d’aquestes tècniques al llarg del temps.

Les jornades volen ser un espai de reflexió que permeti l’intercanvi d’opinions i experiències entre ponents i assistents, entorn d’un dels elements estructurals més singulars que han ofert aquestes tècniques constructives: la volta catalana.

La validesa de les aproximacions numèriques i experimentals al comportament estructural, la importància dels materials constituents i de les particularitats del procés constructiu, la influència que ha tingut al llarg de la història i el paper que li depara el futur, són algunes de les qüestions que esperem debatre a les diferents sessions que s’organitzen dins d’aquestes jornades.

Aquesta trobada no seria completa sense retre homenatge a l’arquitecte gironí Ignasi Bosch i Reig. Ell, com ningú, va veure les possibilitats d’aquesta tècnica mil·lenària, i va ser capaç de reutilitzar-la de forma innovadora, tant des del vessant tècnic com de l’expressiu.

Veure programa detallat