Departament de Química

Recull de notícies

17/01/2014
100 estudiants de batxillerat, a la XI edició d'Els Matins de la Química

Dimecres 15 de gener 100 estudiants de 1r i 2n curs de Batxillerat de diversos centres van participar en activitats pràctiques als laboratoris del Dept. Química, en el marc d'Els Matins de la Química. Prèviament, el Dr. Marcel Swart va impartir la curta xerrada "I'm a chemist". Aquesta activitat, ben consolidada, ha arribat ja a la seva XI edició.

Un any més, i ja són 11 edicions, el Departament de Química de la Universitat de Girona va dur a terme dimecres 15 de gener l’activitat “Els matins de la química” destinada a estudiants de batxillerat, amb l’objectiu de presentar l'activitat docent i investigadora en química que s’ofereix per part del Departament.

En aquesta jornada els assistents van poder gaudir de la xerrada per part d’un investigador (enguany el químic computacional Dr. Marcel Swart amb una curta xerrada titulada "I'm a chemist"), la visita a la Facultat de Ciències UdG i als laboratoris de recerca del Departament de Química, i la participació a uns tallers on van descobrir les branques de la química experimental (analítica, orgànica i inorgànica) i teòrica-computacional amb les que s’investiga a la UdG.

Degut a l'elevada demanda per part dels centres de secundària, el proper dimecres 29 de gener es farà una segona edició de l’activitat. "Els Matins de la Química", orientada fonamentalment a reforçar l'interès per la química, es completarà a finals de gener i principis de febrer, amb pràctiques de grups-classe, més enfocades a cobrir necessitats i a complementar pràctiques al laboratori per a estudiants de l'àmbit científic-tecnològic.

Més informació al blog http://catquimica.cat i al twitter @QuimicaUdG