Departament d'Informàtica, Matemàtica Aplicada i Estadística

28/08/2017
13000 BILIONS D'OPERACIONS PER SEGON: present i futur de la computació
13000 bilions d'operacions per segon

Cicle de conferències de divulgació científica que aquesta tardor la Càtedra Lluís Santaló ha organitzat amb la col·laboració de la Casa de Cultura de Girona.

13000 BILIONS D’OPERACIONS PER SEGON és el cicle de conferències de divulgació científica que aquesta tardor la Càtedra Lluís Santaló ha organitzat amb la col·laboració de la Casa de Cultura de Girona.

Les quatre conferències estan programades pels dijous 28 de setembre i 5, 19 i 26 d'octubre, a les 19:30, a l'Aula Magna de la Casa de Cultura de Girona. L'entrada és lliure.

28 de setembre: Videojocs: móns fantàstics i realitats alternatives (Gustavo Patow, ViRVIG – Universitat de Girona)

5 d'octubre: Complexitat i deducció: de la Lògica a la Ciència de Dades, anada i tornada (José Luís Balcázar, Universitat Politècnica de Catalunya)

19 d'octubre: L’ésser humà en l’era de la intel·ligència artificial (Marco Schorlemmer, Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial - CSIC).

26 d'octubre: La supercomputació: un motor per a la ciència i l’enginyeria  (Mateo Valero, director del Barcelona Supercomputing Center)

Podeu trobar-ne més detalls al web de la Casa de Cultura

Telèfons mòbils, tauletes, ordinadors, supercomputadors... Sigui quin sigui el format, les màquines computadores formen part de la nostra vida quotidiana i incideixen directament en tots els àmbits del món modern, des de l’oci, l’educació o la cultura fins a la recerca científica més avançada. En aquesta nova edició del cicle Contemporàlia i Ciència contemplarem la qüestió des de quatre perspectives diverses i sorprenents: els videojocs, la complexitat, les implicacions socials de la intel·ligència artificial i la computació d’altes prestacions.