Oficina de Cooperació per al Desenvolupament

Recull de notícies

02/05/2018
7a convocatòria Pisos Solidaris per la Convivència a Salt 2018-2019
Projecte pisos per la convivència

L'Oficina Local d'Habitatge de Salt i la Unitat de Compromís Social posen a disposició de 3 estudiants de la UdG un pis compartit un any acadèmic a un cost de 125€/mes, despeses de subministraments incloses. A canvi cada estudiant es compromet a dedicar 150 hores repartides durant tot el curs a participar en diverses activitats d’inclusió social a la comunitat.

La funció dels tres estudiants que participin en el projecte serà el d’agents dinamitzadors de les comunitats i del medi obert de la zona centre de Salt, realitzant tasques de mediació comunitària en conflictes veïnals, de millora en l’organització de les comunitats de veïns amb dificultats, donant suport a veïns, ajudant en tasques de reforç escolar en horaris no lectius i col·laborant en l’ordenació i l’articulació de l’espai públic.

Viuran en règim de lloguer en un pis compartit durant un any acadèmic (de setembre 2018 a agost 2019), a un cost de 125 €/mes, despeses de subministraments incloses, i, a canvi, cada estudiant es compromet a dedicar unes hores setmanals a participar en algun dels projectes d'espai obert i convivència que ofereixen l'Oficina Local d'Habitatge i l'àrea d'Integració i Convivència de l'Ajuntament de Salt. D'altra banda, aquest curs 2017-2018 ens ha sobrevingut una vacant. Si algun estudiant està interessat comuniquem que, es pot incorporar els mesos de maig, juny i juliol de 2018. En aquest cas, poseu-vos en contacte escrivint-nos a compromis.social@udg.edu

Els tres estudiants que van participar en la primera edició d'aquest programa van explicar la seva experiència en un breu reportatge:

Podeu consultar aquí, també, l'entrevista realitzada per la revista UdGent de l'experiència d'ena Joan i Aleix, dos nois que han compartit pis solidari a Salt.

Aquest projecte s'emmarca en el programa d'Activitats Solidàries que ofereix l'Oficina de Cooperació per al Desenvolupament de la Unitat de Compromís Social de la Universitat de Girona. Els estudiants que completin les 150 hores del projecte obtindran 6 crèdits, un cop presentada una memòria final i una avaluació.

Els estudiants que estiguin interessats a participar en aquest projecte han d'entregar la següent documentació a qualsevol de les oficines de registre de la UdG abans del 15 de juny.

- document de sol·licitud

- currículum en àmbit solidari i de cooperació (màxim un full)

- carta de motivació (màxim un full)

- compromís de compliment de les quotes

Trobareu la relació d'oficines de registre de la UdG i els seus horaris en aquest enllaç.

Als estudiants preseleccionats se'ls notificarà via correu electrònic el dia i hora de l'entrevista que tindrà lloc durant la setmana de 25 a 29 de juny a la Unitat de Compromís Social de la UdG (Mòdul 23, Campus de Montilivi). Els estudiants que resultin seleccionats s'incorporaran als pisos durant el mes de setembre; se seleccionaran tres candidats més que restaran en reserva.

L'Oficina Local d'Habitatge i la Unitat de Compromís Social acompanyaran, guiaran i donaran suport constant als estudiants. Els tècnics, mediadors, tutors i estudiants es reuniran prèviament per establir el pla de treball i dissenyar les accions concretes que es desenvoluparan. En cap cas la tasca dels estudiants suplantarà la feina dels tècnics o mediadors; la seva funció serà únicament de suport. El pla de treball de cada estudiant s'adequarà als seus coneixements i aptituds.