Consell d'Estudiants

Recull de notícies

22/04/2013
XII Congrés d'Estudiants de la Filologia Catalana - Els atacs a la llengua
XII Congrés de la filologia catalana

Sota el títol “Els atacs a la llengua” es presenta el XII Congrés d'Estudiants de Filologia Catalana que aquest any es celebra a la Universitat de Girona.

Com cada any es celebra el XII Congrés d'Estudiants de Filologia Catalana. Aquest any la Universitat de Girona és l'amfitriona d'aquest congrés. Les dates escollides són del 24 al 26 d'abril.

Sota el tema “Els atacs a la llengua” us volem animar a apuntar-vos. Per una banda perquè és una realitat que ens afecta i ens interessa a tots, i per l'altra perquè és una oportunitat única per conèixer gent d'arreu dels Països Catalans.

Així doncs, no dubteu i apunteu-vos, només us costarà 25€, que és el preu dels 5 àpats.

Inscripcions fins com més aviat millor, i encara que no facis filologia, seràs molt benvingut!

PROGRAMA D'ACTIVITATS

DIMECRES 24 D'ABRIL

12h - 13h: Arribada i acreditacions.

13h – 16h: Allotjament i dinar.

16.10h – 16.20h: Benvinguda a la Facultat de Lletres.

16.20h – 17.40h: La formació de la llengua catalana – Francesc Feliu, professor de la UdG, membre del grup de recerca Història de la llengua.

18h – 19.30h: Els dialectes d'arreu dels Països Catalans – Isidor Marí, president de la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans.

20h – 21.30h: Juguem a El savi.

21.30h: Sopar a Montilivi.

DIJOUS 25 D'ABRIL

9h – 10.30h: Atacs a la llengua des del decret de Nova Planta fins la Guerra Civil – Albert Rossich, professor de la UdG.

11h – 13h: Atacs a la llengua durant el franquisme – Rosa Calafat, lingüista.

13.30 – 16h: Dinar.

16h – 17.30h: Ruta per Girona.

17.30h – 20.30h: La situació actual de la llengua als Països Catalans – Pere Mayans, Cap del Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics. Dept. D'Ensenyament (Generalitat de Catalunya).

21h: Sopar al Casal Independentista El Forn.

DIVENDRES 26 D'ABRIL

11h – 13.30h: Bilingüisme i immersió lingüística – David Vila, dinamitzador lingüístic.

14h: Acte tancat d'anàlisi i valoració del congrés.

14.30h: Dinar de cloenda.

Si voleu més informació, podeu anar a www.sepc.cat/congres