Recull d'articles

Totes les entrades

Subscripció

Editorial

El Mediterrani ha estat des de sempre bressol d’intercanvis entre pobles i cultures i ha permès a  les persones que viuen a l’àrea mediterrània la possibilitat de compartir recursos per gaudir d’una bona salut. Tots els recursos que permeten potenciar la capacitat de les persones, comunitats i poblacions per mantenir la salut i el benestar s’anomenen actius per a la salut i ofereixen l’oportunitat de treballar en xarxa per transformar-los en capacitats i d’aquesta manera respondre als reptes en salut.

És en aquest marc que els dies 3, 4 i 5 de juny es va celebrar el II Simposi Mediterrani de Promoció de la Salut amb l’objectiu d’identificar i posar en valor els actius i les capacitats de promoció de la salut en els països mediterranis. Organitzat per la Càtedra de Promoció de la Salut de la Universitat de Girona (UdG), amb el suport de Dipsalut, l’esdeveniment va reunir  més d’un centenar de participants provinents de països de la Mediterrània, del nord d’Europa, llatinoamèrica i Estats Units

El butlletí que teniu al davant s’emmarca en els continguts d’aquest Simposi i té la finalitat de recollir i divulgar algunes de les aportacions que s’hi presentaren. En aquest sentit, aquesta edició és una mostra dels diversos temes de les taules rodones que van tenir lloc durant l’esdeveniment i que abordaren els actius per a la salut des de diferents perspectives. S’exposa una reflexió entorn dels actius personals com una oportunitat per  promoure la salut, seguit d’un breu estudi sobre els actius a la comunitat virtual des de la perspectiva dels entorns i àmbits i s’analitza el paper de les xarxes socials com a actius. A continuació, es presenta un dels tallers que va tenir lloc durant el Simposi en el que es va treballar la identificació d’actius en el Mediterrani. Finalment una entrevista a Trevor Hopkins ens presenta com es treballa en la identificació i dinamització dels actius des de la seva experiència pràctica.

Els continguts d’aquest butlletí es veuran completats en un llibre que serà publicat abans de final d’any. La publicació recollirà les quaranta nou comunicacions presentades des de centres de salut, associacions comunitàries, universitats i d’empreses que exposaren experiències relacionades amb la promoció de la salut en diferents entorns durant el II Simposi Mediterrani de Promoció de la Salut.