Recull d'articles

Números anteriors

Totes les entrades

Subscripció

Promocionar i comunicar la salut: una tasca urgent

Dr. Joaquim M. Puigvert i Solà, Vicerector de Relacions Institucionals, Societat i Cultura, Universitat de Girona

JM PuigvertAgraeixo a la Càtedra de la Promoció de la Salut la possibilitat que em dóna de col·laborar amb el primer número del Butlletí Electrònic de la Promoció de la Salut. En primer lloc, vull felicitar per aquesta excel·lent iniciativa. Les Càtedres de la Universitat de Girona estant desplegant una important tasca de transferència social del coneixement. El seu principal objectiu és el de promoure la formació i la recerca en determinats àmbits temàtics. Des de la seva creació la Càtedra de Promoció de la Salut s’ha convertit en un espai de trobada i debat dels professionals de la salut de múltiples institucions i empreses sanitàries de les comarques gironines. La Càtedra de Promoció de la Salut ha estat  i ha de continuar essent) un bon instrument per a promoure la intersecció dels professors i investigadors universitaris amb la xarxa sanitària (institucional, empresarial i professional) de l’entorn, amb l’objectiu de ser conscients de les seves demandes i necessitats. De la col·laboració i coneixença mútua en poden sortir grans i ambiciosos projectes.

Ara amb aquest flamant butlletí electrònic es reforçarà encara més el compromís de la Càtedra de la Promoció de la Salut de mantenir permanentment informats als seus col·laboradors de les seves múltiples activitats que desplega, en forma de jornades, cursos, seminaris, conferències o publicacions. Però no es tracta només, val la pena destacar-ho, d’un butlletí d’informació, com ja es pot comprovar en aquest número. No. És alguna cosa més, en la mesura que aplega articles d’interès pràctic i teòric. Estic convençut que aquest Butlletí contribuirà a sensibilitzar els professionals de la salut de la importància de la promoció, promoure les bones pràctiques en les institucions i a actualitzar la formació dels professionals de salut.

I el Butlletí ha de contribuir i facilitar, així mateix, la projecció de la Càtedra de Promoció de la Salut més enllà de les comarques gironines ja que, em consta de primera mà, que vol convertir-se en una Càtedra de referència per al conjunt de Catalunya i Espanya, amb una clara voluntat de contribuir a la internacionalització de la universitat de Girona.

És un lloc comú afirmar que sempre cal reforçar i millorar la comunicació de les institucions universitàries, d’allò que fan en tasques de formació i recerca. Sens dubte, és una tasca urgent. Benvingut sigui aquest nou canal de comunicació i alta divulgació al servei d’una bona causa: la salut dels ciutadans.