Si el contenido no está traducido, puede usar la herramienta de traducción automática

Càtedra Josep Pla de literatura i periodisme

Arxiu de notícies

25/04/2017
La revista "Ínsula" publicarà un monogràfic sobre Josep Pla
Josep Pla davant de casa seva, al Mas Pla de Llofriu (Palafrugell)

La revista dedicarà un monogràfic de l'autor titulat “Josep Pla: el viaje no se acaba”, coordinat per Xavier Pla i Francisco Fuster.

Foto: Josep Pla davant de casa seva, al Mas Pla de Llofriu (Palafrugell)

La revista Ínsula dedicarà un monogràfic sobre Josep Pla en el número 845, que es correspon amb l’exemplar del pròxim mes de maig. Actualment és la revista més difosa en l’escenari literari de l’hispanisme, amb uns continguts centrats en autors, èpoques i temes concrets amb motiu de la història literària de l’àmbit hispànic, elaborant anàlisis de les lletres en llengua catalana, gallega i basca, sense perdre de vista les literatures hispanoamericanes.

El monogràfic té el títol de “Josep Pla: el viaje no se acaba” i està coordinat per Xavier Pla i Francisco Fuster. El Dr. Xavier Pla és professor de Literatura Catalana Contemporània i de Teoria de la Literatura de la Universitat de Girona. Ha publicat nombroses articles i estudis sobre Josep Pla, i actualment és el director del grup de recerca Literatura contemporània, teoria de la literatura i literatura comparada i de la Càtedra Josep Pla de la Universitat de Girona.

Francisco Fuster és Doctor en Historia per la Universitat de València i  n’és investigador al Departament d’Historia Contemporània, on es dedica a la historia de la cultura espanyola de l’Edat de Plata (1900-1936), amb  especial interès en l’ obra de Pío Baroja,  Azorín i Julio Camba.

D’altres col·laboradors són Maximiliano Fuentes - Doctor amb Menció Europea en Historia Contemporània per la Universitat de Girona i professor en l’ àrea de Teoria i Historia de l’ Educació del departament de Pedagogia de la UdG-, Jordi Canal i Morell - historiador català, professor de l'“École des Hautes Études en Sciences Sociales” de París també de la Universitat de Girona fins a l'any 2001 -, Jesús Revelles Esquirol - llicenciat en Humanitats i en Teoria de la Literatura per la Universitat Autònoma de Barcelona, i Doctor per aquesta mateixa universitat -, David Viñas i Piquer - professor titular de Teoria de la Literatura i Literatura comparada a la Universitat de Barcelona i autor de diversos articles sobre estudis literaris – i Ignacio Peyró – periodista i escriptor, corresponsal polític de El Confidencial Digital, columnista i cap redactor de Cultura de La Gaceta de los Negocios, i fundador i director de la publicació Ambos Mundos, un projecte de periodisme cultural a Internet.

Els articles que apareixeran al monogràfic són Josep Pla: el viaje no se acaba, de Xavier Pla i Francisco Fuster; Baltasar Porcel y el mundo de Josep Pla, de Xavier Pla; Eugenio d’Ors, Josep Pla y la idea de Europa, de Maximiliano Fuentes Codera; Josep Pla, los payeses y la reconstrucción literaria de su tiempo, de Jordi Canal; La diabólica manía de escribir: los primeros dietarios de Valentí Puig y Pere Gimferrer, a la luz de “El cuaderno gris”, de Jesús Revelles Esquirol; Josep Pla y la invención del paisaje: motivos para una contrapoética, de David Viñas Piquer; Sobre la lengua de los escritores (1927). Carta inédita de Josep Pla a Carlos d’Esplà, Josep Pla; Josep Pla y la generación del 98, de Francisco Fuster; Una literatura confortable: Josep Pla en la tradición anglófila, d’ Ignacio Peyró.

+ Info

Web de la revista