Si el contenido no está traducido, puede usar la herramienta de traducción automática

Càtedra Josep Pla de literatura i periodisme

Arxiu de notícies

16/02/2015
La revista "L'Espill" dedica un dossier a "El món d'ahir de Joan Estelrich", jornada d'estudi organitzada per la Càtedra Josep Pla
espill

La Jornada d'estudi es va celebrar a la Universitat de Girona l'abril de 2014, organitzada per la Càtedra Josep Pla. La revista recull, en el número 47, les aportacions de Valentí Puig, Manuel Jorba, Sílvia Coll-Vinent, Antoni Martí Monterde, Jordi Amat i Xavier Pla.

El número 47 de la revista L'Espill dedica el dossier del número 47 a "El món d'ahir de Joan Estelrich", una jornada d'estudi organitzada per la Càtedra Josep Pla i coordinada per Xavier Pla, que va tenir lloc a la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona el 25 d'abril de 2014.

Amb motiu  de la publicació dels dietaris inèdits de l'autor, aquesta jornada pretenia reflexionar i discutir la vigència de la figura de l'escriptor i dietarista Joan Estelrich, ànima de la Fundació Bernat Metge, personatge contradictori i fascinant, en la cultura catalana. A la revista, es recullen sis de les aportacions més rellevants a la jornada, en un compendi d'articles que constitueixen una aproximació rigorosa a la complexa trajectòria de l'intel·lectual mallorquí.

Les contribucions del dossier són:

EL MÓN D’AHIR DE JOAN ESTELRICH
· Valentí Puig, El capital intel·lectual de Joan Estelrich
· Manuel Jorba, Eugeni D’Ors als primers dietaris de Joan Estelrich (1918-1920)
· Sílvia Coll-Vinent, Lectures europees als dietaris de 1918-1920
· Antoni Martí Monterde, Joan Estelrich i Ernst Robert Curtius. Filologia de la Revolució Conservadora a Catalunya
· Jordi Amat, L’alliberament de França. Un petit “raport” de Joan Estelrich a Francesc Cambó
· Xavier Pla, Sobre la Paneuropa, les profecies i els pessimistes. Josep Pla i Joan Estelrich: últim episodi (1947-1950).

Web de L'Espill

+info: Jornada d'Estudi "El món d'ahir de Joan Estelrich"