Si el contenido no está traducido, puede usar la herramienta de traducción automática

Càtedra Josep Pla de literatura i periodisme

Arxiu de notícies

23/12/2011
Exposició “A l’ombra de Josep Pla. Cinc escriptors – periodistes gironins de la República”
A l'ombra de Josep Pla

L’exposició “A l’ombra de Josep Pla. Cinc escriptors-periodistes gironins de la República. Claudi Ametlla, Manuel Brunet, Agustí Cabruja, Jaume Gascon i Emili Vigo” a la Fundació Josep Pla de Palafrugell fins el 22 de gener

El  dissabte, 18 de juny, a 2/4 de 8 del vespre, va tenir lloc a la Fundació Josep Pla de Palafrugell la inauguració de l’exposició “A l’ombra de Josep Pla. Cinc escriptors-periodistes gironins de la República. Claudi Ametlla, Manuel Brunet, Agustí Cabruja, Jaume Gascon i Emili Vigo”

L’exposició, coproduïda per la Càtedra Josep Pla i la Fundació Josep Pla, i que compta amb el suport de l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes i el Departament de Filologia i Comunicació de la UdG, centra la seva atenció en el rescat del periodisme literari i autoreferencial d’algunes figures representatives de les comarques gironines. Vol restituir la memòria de cinc personatges injustament oblidats, que van morir a l’exili o que van quedar silenciats a l’interior, proposant un recorregut que reuneixi la documentació localitzada més rellevant, ordenada i presentada de forma coherent i atractiva.

Claudi Ametlla, Manuel Brunet, Agustí Cabruja, Jaume Gascon i Emili Vigo són cinc figures de les comarques gironines (o vinculades amb les nostres comarques) avui no prou reconegudes del patrimoni cultural de la Catalunya dels anys de preguerra i de la immediata postguerra.

Encara que els cinc escriptors-periodistes no devien arribar a coincidir mai tots alhora, el cert és que, d’alguna manera o altra, es coneixien, tenien multitud d’amics comuns, treballaven o havien treballat junts i coincidien en el respecte per la figura de Josep Pla, vista com la figura més brillant i contradictòria de l’edat d’or del periodisme català.

En l’acte van intervenir Xavier Pla, professor de la Universitat de Girona, i Joaquim M. Puigvert, vicerector de relacions institucionals, societat i cultura de la Universitat de Girona.