Biblioteca de la UdG

Recull de notícies

Recull de Notícies

13/09/2018
Lectures Fons Raimon Panikkar. Diàlegs en els límits del pensar: Panikkar conversa amb Heidegger
Lectures Panikkar

La quarta sessió d'aquest cicle anirà a càrrec de Maria Cucurella, que ens parlarà de les principals divergències entre Heidegger i Raimon Panikkar pel que fa a la relació entre «pensar» i «ésser».

La sessió partirà de l'encontre que va tenir lloc entre els dos filòsofs a Freiburg im Breisgau el 1953 i de les anotacions en els llibres de Heidegger que es troben al Fons Panikkar. Conversarem així amb Panikkar i Heidegger; un diàleg que ens farà pensar.

Maria Cucurella Miquel és llicenciada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra i traductora de diversos llibres de filosofia com La Ciudadela interior, de Pierre Hadot o Cinco meditaciones sobre la muerte, de François Cheng

Les Lectures Fons Raimon Panikkar, organitzades des de 2016 pel Seminari Raimon Panikkar de Pensament Intercultural amb la col·laboració de la Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani i la Biblioteca de la Universitat de Girona, prenen com a base la biblioteca personal de Panikkar, que es custodia a la UdG per exposar i debatre diferents aspectes de la seva vida, la seva obra i el seu pensament.

Enguany aquestes Lectures estan integrades dins la programació d'activitats de l'Any Raimon Panikkar en celebració dels cent anys del seu naixement.

L'acte tindrà lloc a l'Aula Aurora Bertrana de la Biblioteca del Barri Vell de la Universitat de Girona a les 18:30 h.