Recull de notícies

13/03/2012
Els Xoriguers de la UdG aixequen castells al País Basc
xoriguers

Els Xoriguers de la UdG han visitat diversos campus de la Universitat del País Basc i han aixecat castells amb gran èxit de públic. El castells de l’agrupació, la fundació de la qual es remunta al 1998, han assolit un elevat grau de bellesa i complexitat.

Com altres vegades, el so de les gralles ha advertit de la imminent construcció dels castells humans dels Xoriguers de la UdG. Tan sols que, aquest cop, l’escenari ha estat diferent, perquè els castellers de la UdG han viatjat al País Basc per fer una demostració del seu saber fer. Concretament, han aixecat castells al campus Donostia de la UPV/EHU i a la localitat d’Hondarribia. En ambdós casos els ha acompanyat un públic nombrós i, els Xoriguers, han demostrat l’elevat nivell tècnic que han assolit els castells que aixequen. L’activitat ha comptat en tot moment amb la col·laboració de la institució universitària local i amb el suport del Vicerectorat d’Estudiants, Cooperació i Igualtat de la UdG. Cal destacar que la premsa basca s’ha fet ressò de l’actuació castellera.

Els Xoriguers de la UdG

Els Xoriguers són la colla castellera universitària de la Universitat de Girona. L’agrupació està formada íntegrament per membres de la comunitat universitària de Girona que, sobretot, la formen estudiants, tot i que també hi ha professors i membres del personal d’administració i serveis (PAS).

Els Xoriguers neixen el 1998, impulsats per un grup d’estudiants. El seu creixement ha estat sostingut, i el nombre d’actuacions i activitats dins i fora de la UdG ha augmentat amb el pas del temps. També han crescut els castells, cada cop més complexos i bonics. El color que els identifica és el blau elèctric.

“Per ser xoriguer no cal tenir cap condició específica i a la colla hi ha lloc per a tothom”, expliquen els seus responsables. Participar en la construcció d’un castell permet moltes posicions diferents: es pot ser a la pinya, al tronc, al pom de dalt, al folre, a les manilles o als puntals. Tanmateix, si es prefereix, també es pot participar a la secció de grallers, que s’encarrega d’acompanyar amb “el toc de castells” la construcció del castell i, també, d’amenitzar la festa i fer cercaviles.

Coneix més els Xoriguers de la UdG, aquí