Recull de notícies

Cerca de notícies

Recull de notícies

07/10/2011
L’aplicació de l’Anàlisi del Cicle de Vida en el sector empresarial, a debat, en una jornada al Parc
deixalleria

El Parc Científic i Tecnològic acull, el dia 21 d’octubre, una jornada dedicada a l’aplicació de l’Anàlisi del Cicle de Vida (ACV) en el sector empresarial, una metodologia que valora els impactes ambientals i ecològics associats a la vida del producte.

Els governs, les empreses i els consumidors van prenent consciència de la importància de l’impacte ambiental que causen els productes, els processos i els sistemes que calen per produir-los. Per satisfer-los, els enginyers desenvolupen eines que valoren els efectes i en proposen estratègies per minimitzar aquest impacte.

Metodologia consolidada

L’anàlisi de Cicle de Vida (ACV) és una metodologia consolidada que s’exerceix a l’empara de la norma ISO 14040 i que s’aplica en molts àmbits empresarials des dels anys seixanta del segle XX. És una eina que millora el procés productiu i en minimitza la generació de residus. La implementació de l’ACV ve facilitada per l’existència de diferents guies i eines informàtiques. Tanmateix, per tal de fer-ne una utilització correcta cal definir de manera clara el seu àmbit d’aplicació i, també, ser conscients de les seves limitacions. Precisament, són aquests aspectes els que es debatran a la jornada que tindrà lloc al Parc Científic i Tecnològic de la UdG.

Jornada en el marc del projecte Ecotech Sudoe

La jornada té lloc en el marc del projecte Ecotech Sudoe, en el qual hi participen vuit universitats, franceses, portugueses i espanyoles. Es tracta, doncs, d’un projecte interregional cofinançat amb fons FEDER que pretén fusionar la sostenibilitat amb la competitivitat. La participació, tant de l’ICRA, com del grup LEQUIA de la UdG, demostra que el coneixement expert en el tractament de l’aigua representa un instrument poderós per assolir els objectius del projecte.

Aplicació de l’Anàlisi de Cicle de Vida (ACV) en el sector empresarial

Data: divendres 21 d’octubre de 2011; 9.30h.-14h.

Lloc: Auditori Jaume Casademont, Parc Científic i Tecnològic de la UdG

9:30-10:00h Recepció dels assistents

10:00-10:15h Benvinguda, presentació de la jornada i introducció a l’Anàlisi de Cicle de Vida (ACV) Dr. Lluís Corominas. Investigador de l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA)

10:15-11:00h La importància del ACV com eina pels empresaris nacionals i exportadors Sr. Guido Sonnemann. Responsable del Programa de Medi Ambient de les Nacions Unides (PNUMA). París