Si el contenido no está traducido, puede usar la herramienta de traducción automática

Selección de noticias

Cerca de notícies

03/10/2011
Xavier Lasauca i Daniel Closa, Premis Blocs Catalunya en la categoria de Ciència
Premiats als Premis Blocs Catalunya 2011

Dissabte va tenir lloc l’acte d’entrega de la quarta edició dels Premis Blocs Catalunya, a La Seu d’Urgell. La Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital de la UdG patrocinava la categoria d’Universitat, Recerca i Ciència. En aquesta categoria, van resultar premiats Xavier Lasauca pel seu bloc L’Ase Quàntic, i Daniel Closa pel seu bloc Centpeus.

Dissabte va tenir lloc l’acte d’entrega de la quarta edició dels Premis Blocs Catalunya, a La Seu d’Urgell. La Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital de la UdG patrocinava la categoria d’Universitat, Recerca i Ciència, que aquest any ha entrat al catàleg de premis per primer cop. En aquesta categoria, van resultar premiats Xavier Lasauca (@xavierlasauca) pel seu blog L’Ase Quàntic, i Daniel Closa pel seu blog Centpeus , en la subcategoria de blogs personals i professionals, respectivament.

El bloc L’Ase Quàntic d’en Xavier Lasauca, tècnic del Departament d’Universitats i Recerca de la GenCat, combina entrades de divulgació científica, com la molt recent sobre l’experiment de neutrins superlumínics, amb d’altre de política científica o de aspectes novedosos de les xarxes socials en ciència. En Xavier manté una relació actualitzada de twittaires i blocaires de ciència que facilita una visió general de l’activitat blocaire catalana i global.

El blog Centpeus d’en Daniel Closa , investigador biòleg del CSIC, és un excel.lent exemple de divulgació de la ciència, centrada no només en el seu camp d’expertesa de biomedicina, sinó també en altres camps del coneixement i pensament. En Daniel ja ha publicat varis llibres de divulgació, l’últim dels quals n’és 100 invents que han canviat el món.

Els blogs d’en Xavier i d’en Daniel són exemples magnífics que mostren un camí que tots hauríem de prendre també: explicar el que fem, explicar el que passa en ciència, fer entendre el públic, la societat els avenços (o els dubtes) de la ciència, contribuir a un món més entenidor on la ciència ajudi a superar les dificultats.

Els dos premiats, ens van explicar ells mateixos en què consisteixen els seus blocs. Aquí tenim les gravacions:

Amb el patrocini d’aquests premis a blocs de ciència, la C4D i la UdG manifesten el seu compromís amb la qualitat de la comunicació de la ciència, en aquest cas amb mitjans digitals, i la seva implicació en la millora de la relació entre els científics i la societat. Per a la Càtedra, és un complement molt important a la llista d’activitats de comunicació digital de la ciència, que no fa més que aportar més cultura científica en un món necessitat de facilitat de comprensió dels avenços de la ciència. Per a la UdG, significa evidenciar la implicació de la Universitat en la creació, crítica i disseminació del coneixement en l’àmbit geogràfic de parla catalana. En tot cas, aquesta presència regional ve acompanyada d’una dimensió internacional per l’ús de llengües d’extensió geogràfica global.