Recull de notícies

07/02/2011
Gran èxit de la First Lego League a la UdG
imatge First Lego League

La primera edició del torneig First Lego League que es fa a Girona s’ha dut a terme el 6 de febrer amb un gran èxit de participació i de públic.

La Universitat de Girona ha organitzat la competició –una combinació d’habilitats robòtiques i d’estudis científics– en la qual han participat 13 equips de les comarques gironines formats per alumnes de primària i secundària. Al llarg de tot el matí del diumenge, els equips han presentat els seus projectes a l’entorn de la salut i han participat en les eliminatòries que consistien en la realització d’un seguit de proves inscrites en un circuit que els robots programats per ells mateixos havien de dur a terme en el mínim temps possible.

Guanyadors

L’equip Salvauth Park, format per amics de Girona, ha aconseguit el premi al millor robot, en la final que els ha enfrontat al AD-149, un grup procedent de l’Institut Alexandre Deulofeu de Figueres. Tot i això, la consideració del millor Projecte Científic d’Investigació i, en conseqüència l’accés a una plaça per a la final de la First Lego League estatal, ha recaigut en l’equip AD-149, en atenció a la totalitat del seu esforç robòtic i científic.

La Jornada s’ha clos amb la presència de l’alcaldesa de Girona, la rectora de la UdG i la consellera d’Ensenyament, que han recalcat la importància d’un esdeveniment que creu en el futur de les noves generacions d’investigadors. Així mateix, han destacat l’excel·lent organització i la importància de la nombrosa presència de públic i de voluntaris, que han fet possible l’èxit de la FLL.