Recull de notícies

23/12/2010
El Centre TIG de la UdG s’incorpora a la Xarxa TECNIO
Politècnica

ACC1Ó reconeix aquest grup de recerca especialitzat en imatge mèdica i videojocs per seva alta capacitat per transferir tecnologia a les empreses

El Centre Tecnologies d’Imatge i Gràfics (TIG) de la Universitat de Girona (UdG), format per un equip d’investigadors experts en imatge mèdica i videojocs, ha rebut el prestigiós reconeixement de pertànyer a la Xarxa TECNIO. D’aquesta manera, ja són onze els grups de la UdG que s’han incorporat a aquesta plataforma impulsada per l’agència ACC1Ó de la Generalitat de Catalunya. TECNIO aglutina els agents catalans amb una alta capacitat de transferir tecnologia a les empreses, i potencia la tecnologia diferencial, la innovació empresarial i l’excel·lència a Catalunya.

Liderat pel Dr. Mateu Sbert, el Centre TIG és un grup de recerca format pel Laboratori de Gràfics i Imatge (GILab) de la Universitat de Girona i un equip d'investigadors mèdics de l'Institut de Diagnòstic per la Imatge (IDI), l'Hospital Dr. Josep Trueta, l’Hospital Clínic i la Facultat de Medicina de la UdG.

Des del 2007, la relació entre el Centre TIG i els grups empresarials ha estat intensa i fructífera ja que fins al 2009 ha facturat un total de 922.968 euros, entre projectes competitius, accions especials, convenis i contractes de transferència de tecnologia i serveis especialitzats. El Centre TIG ha treballat amb companyies dels sectors privat i públic com T-systems, Institut de Diagnòstic per la Imatge, GIDoc Integral, Digital Legends Entertainment SL i l’IRTA.

ACC1Ó concedirà al Centre TIG aproximadament 174.000 euros, a repartir entre els anys 2010, 2011 i 2012, en funció de l’assoliment dels seus objectius de transferència tecnològica. Aquesta contribució econòmica ha de permetre una millora substancial en la quantitat i qualitat de la transferència que el Centre TIG realitza cap a les empreses, per tant, tenir com a conseqüència final la millora de la capacitat d’innovació i la competitivitat d'aquestes. Els centres TECNIO reben el finançament d’ACC1Ó amb l’objectiu de transferir els coneixements generats en el marc de la universitat.

Com a eixos principals de la transferència del centre TIG, destaquen els jocs seriosos “Llegendes de Girona” i “Jaume I”, desenvolupats recentment amb l’ajut i suport de l’Ajuntament de Girona i la Facultat de Lletres de la UdG. En el camp de la imatge mèdica, el centre ha desenvolupat la plataforma de visualització especialitzada Starviewer, la qual suposa una revolució en el camp de la visió de tot tipus d’imatges mèdiques en alta resolució, i que ja s’està imposant en molts hospitals de Catalunya.

A més del Centre TIG, també estan inclosos en la xarxa TECNIO els altres grups de la UdG: Centre CID, CIDSAV, LEQUIA, Centre EASY, AMADE, LIPPSO, GEOCAMB, LEPAMAP, TecnoSperm i Vicorob.