Recull de notícies

Cerca de notícies

Recull de notícies

02/11/2010
Laura Montoliu rep el premi "Jóvenes Investigadores 2010"
Laura Montoliu, estudiant de Química, rep el premi 'Jóvenes Investigadores 2010'

Laura Montoliu, estudiant de primer curs de Química, ha estat distingida amb el primer premi de la categoria de Ciències de la Terra i de la Vida de la convocatòria "Jóvenes Invesigadores 2010" promoguts pels ministeris d'Educació i Igualtat.

Aquests premis són un reconeixement a joves investigadors que han fet una recerca destacada mentre eren estudiants d’ESO, Batxillerat o Formació Professional, i consisteixen en una dotació econòmica i una estada en un centre d’investigació del CSIC.

El treball de la Laura Montoliu està relacionat amb la síndrome de Guillain-Barré, una malaltia autoimmune causada per l’atac del sistema defensiu a les neurones dels nervis de la medul·la espinal. L’atac es produeix per la semblança molecular d’alguns antígens neuronals amb l’estructura d’alguns microbis responsables d’una infecció prèvia del pacient. El fenomen es coneix amb el nom de mimetisme molecular. Part de la seva recerca ha consistit en estudis de química computacional tutoritzats pel Dr. Jordi Poater de l’Institut de Química Computacional de la UdG.