Recull de notícies

04/10/2010
Ferran Mir i Joan Roca seran investits doctors honoris causa
Ferran Mir i Josep Roca seran investits doctors honoris causa

El Consell de Govern de la UdG ha aprovat la concessió del títol de Doctor Honoris Causa a Ferran Mir Estruch i a Joan Roca i Fontané.
L'acte de lliurament tindrà lloc el 14 de desembre.

El lliurament d’aquests títols respon a la voluntat, recollida en el Pla Estratègic de la Universitat de Girona 2008-2013, d’enfortir la institució universitària gironina com la universitat de referència del seu entorn amb la presència sòlida en el context universitari català i europeu. Els Doctorats Honoris Causa són un referent clau d’una Universitat, i per això, atesa la proposta per a la concessió del títol de doctor honoris causa al Dr. Ferran Mir Estruch, aprovada pel Consell de Departament d’Empresa en data 17 de març de 2009, i atesa la proposta per a la concessió del títol de doctor honoris causa al Sr. Joan Roca i Fontané, aprovada per la Comissió de Govern de la Facultat de Turisme en data 10 de setembre de 2010.

Ferran Mir Estruch (Barcelona, 1940), adscrit al departament de Comptabilitat de la Universitat de Barcelona és una persona de llarga trajectòria acadèmica, caracteritzada pel rigor que ha acompanyat totes les seves actuacions, tant en el camp de la formació com en de la recerca. Així mateix, concorren en el candidat “grans i inqüestionables qualitats humanes”, segons es desprèn de la memòria justificativa per a la concessió.

Joan Roca i Fontané (Girona, 1964), és el gran dels tres germans dedicats a la restauració. Joan Roca i els seus germans Josep i Jordi són les ànimes del Celler de Can Roca, inaugurat el 1986. Sense renunciar als orígens de la cuina catalana tradicional apresa en el restaurant familiar els germans Roca practiquen una gastronomia moderna i d’avantguarda, basada en la investigació constant, sense defugir l’ús intel·ligent de la ciència i la tecnologia per tal de tractar els productes amb respecte, amb l’objectiu de conservar l’essència dels seus sabors i olors. És per això que des de ben aviat varen obtenir el reconeixement internacional.