Recull de notícies

Cerca de notícies

Recull de notícies

23/03/2010
Investigadors de la UdG i de l’Institut Max Plank d’Alemanya contribueixen a apropar les matemàtiques a l’art
Art i matemàtiques

L'equip d’investigadors del Laboratori de Gràfics i Imatge de la UdG (GIlab) està dirigit pel Dr. Mateu Sbert

Un equip d’investigadors del Laboratori de Gràfics i Imatge de la UdG (GIlab), dirigit pel Dr. Mateu Sbert, i de l’Institut Max Planck per a Biocibernètica, que treballen en el camp de l’Estètica Computacional, han comprovat que alguns algoritmes matemàtics donen pistes de l’estil artístic al que pertany un quadre, atès que la composició de colors o certes mesures estètiques ja es poden quantificar per ordinador gràcies a mesures estadístiques i de teoria de la informació.

A banda de les implicacions per a la filosofia i l’art, es preveuen aplicacions en temes com la comprensió de la interacció ente el públic i les obres d’art, la catalogació i cerca de coleccions en museus i el desenvolupament d’eines d’anàlisi d’imatges per als dissenyadors i educadors visuals.

Vídeo del programa "tres14-arte y ciencia" (La 2-rtve) del dia 15 de març,  entre els minuts 15'07" i 19'17", aproximadament, emet un reportatge sobre aquesta notícia.