Recull de notícies

Cerca de notícies

Recull de notícies

28/10/2009
La UdG lidera Cultur Pro, un projecte de formació per reforçar la integració transfronterera
Anna M. Geli i Jean Benkhelil, rector de la UPDV, presenten el projecte Cultur Pro

Les accions se centren en cursos de llengua francesa i catalana i mòduls audiovisuals i virtuals de cultura professional adreçats a professionals per tal de fomentar i impulsar la seva mobilitat.

Girona, 28 d’octubre de 2009. La Universitat de Girona (UdG) lidera Cultur Pro, un projecte de formació adreçat a professionals per tal de reforçar la integració transfronterera i fomentar la mobilitat interregional. El projecte s’emmarca en el Programa Espanya-França-Andorra de Cooperació Territorial Europea i compta amb la Universitat de Lleida, la Universitat de Perpinyà Via Domitia i la Xarxa Vives d’Universitats com a socis, i la col·laboració de la Universitat d’Andorra.

Cultur Pro és una eina per al desenvolupament territorial integrat, mitjançant la cooperació i l’intercanvi d’experiències interregionals. Consisteix en accions que contemplen la formació presencial a tots dos costats dels Pirineus així com la formació a distància:

• Francès amb finalitats professionals a Girona – UdG
  • Francès amb finalitats professionals a Lleida – UdL
  • Català amb finalitats professionals a Perpinyà – UPVD
  • Mòduls de formació virtual en cultura professional – UdA
  • Mòduls audiovisuals de formació en cultura professional – UPVD
  • Trobades d’estiu – UPVD

L’objectiu general és impulsar la difusió del projecte transfronterer com a definitori d’una nova organització socioterritorial en el marc europeu. A més, existeixen els següents objectius estratègics:

• Fomentar l’harmonització de l’oferta de formació i d’aprenentatge als dos costats de les fronteres franco-espanyola, franco-andorrana i andorrano-espanyola.
  • Configurar una oferta de formació transfronterera complementària als sistemes de formació preexistents i afavorir el desenvolupament d’una formació professional transfronterera.
  • Millorar la mobilitat dels estudiants, dels formadors i dels titulats universitaris, així com l’ensenyament universitari semipresencial.
  • Mostrar l’avantatge competitiu dels espais plurilingües en l’àmbit laboral.

El projecte, que s’inicia el 2009 i finalitzarà l’any 2011, està finançat pels fons FEDER de la Unió Europea a través dels Programes Operatius de Cooperació Territorial Espanya-França-Andorra 2007-2013. Es va dinamitzar des de la Xarxa Universitària Pirineus Mediterrània (XUPM), integrada per les universitats de la XVU i nou institucions universitàries més dels territoris de l’Euroregió Pirineus Mediterrània.