Recull de notícies

Cerca de notícies

Recull de notícies

23/07/2012
Memoria Artium, alta divulgació en història de l’art
imatge

Donar a conèixer la història de l’art i fer-ho des d’una perspectiva de rigor i qualitat és el que mou els promotors de la col·lecció Memoria Artium, una iniciativa conjunta de diverses universitats catalanes. Amb “Arte y reputación. Estudios sobre el reconocimiento artístico”, la col·lecció arriba al dotzè volum publicat.

Amb la publicació aquest 2012 de “Arte y reputación. Estudios sobre el reconocimiento artístico”, de Vicenç Furió, la col·lecció assoleix els dotze números publicats i un catàleg ja madur on els experts, i tots aquells que tenen interès en la història de l’art, poden satisfer la curiositat amb la lectura de treballs acadèmicament contrastats.

La iniciativa editorial va sorgir del Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, que havia fundat la revista Locus Amoenus i buscava la manera de donar sortida a treballs més ambiciosos. El catedràtic de la UAB, Bonaventura Bassegoda, inspirador de la proposta, volia fer una col·lecció de llibres d’història de l’art que, en principi, havia d’excloure les tesis doctorals i, en tot cas, el que perseguia era fer alta divulgació, tractar els diferents aspectes de la història de l’art que no apareixen als catàlegs de les editorials comercials, que se senten més  atretes pels llibres amb moltes imatges i poc text.  Es pretenia, si més no, fer alguna cosa semblant a les col·leccions de qualitat que existien als països anglosaxons i que aquí semblaven condemnades per falta de rendibilitat econòmica.

La col·lecció ha proporcionat una sortida vàlida a la producció científica en història de l’art de les universitats catalanes i, per fer-la possible, ha comptat amb la col·laboració dels serveis de publicacions dels diferents centres que n’impartien la docència i en feien recerca (UAB, UB, UdG, UdL, UPC, URV i MNAC). Per tal d’assegurar-ne el rigor es va constituir una comissió científica que tingués cura de la selecció dels textos i filtrés les propostes.