Cerca d'activitats

Recull d'activitats

Francesca Romana Uccella (UdG): "Espais literaris patrimonialitzats" (Seminaris de recerca ILCC)

Inici:
07/10/2011 12:00
Fi:
07/10/2011 14:00
Lloc:
Sala de l'ILCC (Fac. lletres, Sant Domènec II, 5è pis)
Organitza:
Institut de Llengua i Cultura Catalanes

8a sessió dels Seminaris de recerca de l'ILCC, en el marc de la celebració del seu 25è aniversari.

"Espais literaris patrimonialitzats" (Seminaris de recerca ILCC), Francesca Romana Uccella (UdG).

Activitat gratuïta i amb accés lliure.

Francesca R. Uccella és llicenciada en Filosofia per la Università di Roma “La Sapienza” amb una tesi de llicenciatura expermiental sobre Etnologia delle Culture Mediterranee (2003) i va aconseguir el DEA en Antropologia Social i Cultural per la Universitat de Barcelona (2005), on actualment cursa el doctorat. Fa sis anys que treballa a la Càtedra M. Àngels Anglada de Patrimoni Literari (Universitat de Girona), instituïda al 2004. Fa docència al Màster en Turisme Cultural (Universitat de Girona) i al Grau de Comunicació Cultural (Facultat de Lletres, Universitat de Girona). Imparteix un curs d’Antropologia Cultural pel grau de Storia e tutela del patrimonio archeologico e storico–artistico de la Unidav (Campus online de la Università Gabriele d’Annunzio di Chieti, Itàlia).

Per la Càtedra M. Àngels Anglada de Patrimoni Literari va treballar en el disseny, guió i selecció de textos per a diferents itineraris literaris entre els quals hi ha els tres dedicats a M. Àngels Anglada: al Parc dels Aiguamolls de l’Empordà, a Vic i a Figueres.

Forma part del grup de recerca de “Patrimoni Literari” i les seves línies d’investigació són: patrimoni literari, patrimonialització literària, itineraris literaris, antropologia del patrimoni, patrimoni intangible, literatura i paisatge.

Es membre de SIMBDEA, Società Italiana per la Museografia e i beni demoetnoamtropologici.